zondag 17 juli 2011

My first weekend in California

Ik ben erachter gekomen dat ik wel kan wonen in deze stad, en het is dat San Francisco zo ver weg van Nederland is anders had ik iedereen hier naartoe laten komen.
Highway 1


Mijn eerste schoolweek zit er op, en mijn eerste weekend ook bijna (niet aan denken dat het zo snel gaat, ik zit nu al tegen 6 augustus aan te hikken). Deze stad is mooi en prachtig, het gebied buiten de stad is schitterend en de mensen zijn zoals verwacht behoorlijk vriendelijk. Soms kom ik in aanraking met mensen die wat kortaf zijn, maar die mensen kan ik op één hand tellen. Ik hou van het liberale karakter van de stad, het goede openbare vervoer en de manier waarop mensen hier milieubewust en biologisch proberen te leven. Minder is het klimaat, het weer op sommige dagen en de ongelofelijke hoeveelheid daklozen die vanuit New York en vele andere steden in het land naar San Francisco worden gevlogen omdat ze hier goede zorg kunnen verwachten. Ook de enorme hoeveelheid Aziaten is soms vermoeiend (niet discriminerend of racistisch bedoeld). Verder, topstad! Ik zou zo m'n spullen in Nederland in een grote container laten stoppen met als eindbestemming San Francisco.

Het beste zou zijn om met m'n hele familie, in misschien één of twee jaar, een drie-weken durende roadtrip the maken in Zuid-west Amerika: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Yosemite, Monument Valley, Grand Canyon.. Who knows, ik probeer het ze iedere week te promoten en ik weet zeker dat het de vakantie van hun leven zal zijn (voor ieder van ze), maar het heeft nog niet gewerkt. Misschien dat de foto's eindelijk een keer hun overtuigende werk gaan doen..
Family and friends
Gisteren, zaterdag, was mijn eerste vrije dag in San Francisco en ben ik met Alex de stad in gegaan. Het was druk in de stad, het weer was goed, en de Amerikanen en vele toeristen waren op de straat te vinden om alle winkels leeg te kopen. Voor de Old Navy's stond een groep fantastische straatmuziek te maken. Ik heb er een video van gemaakt en zal proberen deze online te zetten, ook al klinkt het daarin niet zo goed.

''To travel is to discover that everyone is wrong about other countries'' --- Aldous Huxley

Bay Area
Bay Area
Grote Oceaan
Vandaag ben ik met de Callahans de stad uit gegaan, naar familie in Pacifica. Pacifica ligt op ongeveer 16 miles van San Francisco: het weer is er beter en de rit er naartoe geeft spectaculaire uitzichten op zowel de stad, de natuur als de oceaan. De highway 1, welke men naar het zuiden neemt naar Pacifica en Los Angeles, is erg populair bij toeristen en eindelijk begrijp ik waarom. Onderweg heb ik proberen veel foto's te maken, maar ze zijn niet allemaal goed gelukt.
In Pacifica hebben we gebarbecued met Ann-Marie, Mary en Michael's dochter, die daar met haar gezin een typisch Amerikaans huis heeft in een buurt die wij kennen uit de films. We waren er rond 1 uur in de middag en hebben er de hele middag genoten van de zon. Ondertussen ben ik ook met Alex, Jake (neef uit Ohio) en Meaghan naar de Safeway geweest, wat een veel te snel ritje was in een auto waar ik verbaasd over ben dat hij nog rijdt, en ben ik met Jake een paar mijl gaan mountainbiken in het San Pedro Valley Country Park.

Ik weet dat jullie van de foto's houden, dus ik heb er extra veel in m'n blog gestopt.
Barbecue in Pacifica, CA
Barbecue
Barbecue
Safeway met Alex, Meaghan en Jake
Pacifica, CA
Mountainbiken met Jake
San Pedro Valley Country Park
Safeway
Morgen start school weer, dat betekent dat er wat achterstallig huiswerk gedaan moet worden en dat ik moet beginnen met mijn presentatie voor vrijdag. Ik moet dan, samen met Lars uit Duitsland, mijn land gaan presenteren aan de rest van de klas. Er is helaas geen Nederlands restaurant in de Bay Area, maar ik denk dat ik het laatste pak stroopwafels uit m'n koffer mee ga nemen ;-)



De tijd vliegt voorbij hier dus ik geniet van iedere Amerikaanse minuut die voorbij gaat!

Derk

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je verhaal te lezen en alle fotos te zien. Prachtig! Wij genieten er van dat je het zo naar je zin hebt. En wie weet, over n paar jaar. Oef wat zeg ik nou ;)
    XXXXX Mama en papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het heel fijn dat ik je gisteren zo lang gesproken heb :) En gelukkig horen we alleen maar hele leuke dingen! Die bbq ziet er goed uit trouwens! En ook het mountainbiken lijkt me heel cool! Geniet van elke dag! De tijd gaat snel, maar gelukkig is het nog lang geen 6 augustus!!
    Dikke kus van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je heerlijk aan het genieten van je tijd in San Francisco!! Ik ben ook echt verliefd op deze stad, dus kan ik me het goed voorstellen. Ik vind ook dat je je ouders deze ervaring niet kan onthouden ;). Wij landen vrijdag op SFO maar rijden dan door naar familie die wonen in Escalon maar een lakehouse hebben gehuurd vlakbij Sonora. Dus we zitten in de buurt en genieten letterlijk zometeen mee. Heel veel plezier en succes met je tijdelijke studie daar!!

    Mariëlle (desteijntjes van het AA-forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf heb even al je verhalen gelezen Derk! Geniet er nog maar flink van... en probeer maar niet aan t einde te denken want dan vergeet je te genieten van dat moment!

    Groetjes, BibiS ( AA forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om je verslag van de eerste dagen in SF te lezen Derk. Volgens mij heb je de tijd van je leven daar. Wij vonden het ook zo'n leuke relaxte stad..
    Ik hop dat je ouders een keer met je meewillen naar de vS, ze weten echt niet wat ze missen :)

    Groetjes Marjon (vana)

    BeantwoordenVerwijderen