zaterdag 9 juli 2011

If you are going to San Francisco

Over precies 24 uur zit ik het vliegtuig naar San Francisco, en over iets meer dan 46 uur zet ik voet op Amerikaanse bodem. Het is een raar idee om morgen weer in The United States of America te zijn, maar ik kan ook niet wachten om morgen te vertrekken!

De koffers worden ingepakt (althans, één hele grote koffer en een grote weekendtas als handbagage) en vandaag print ik alle laatste dingen, zoals bevestigingen van boekingen bij hotels en treintickets. Vanochtend heb ik mezelf via internet ingecheckt voor mijn twee vluchten met British Airways voor morgen, met als resultaat dat ik twee goede stoelen aan het raam heb weten te bemachtigen.

Morgenochtend zal ik om half 7 met m'n ouders en Joep vertrekken naar Den Bosch waar we m'n zus, Niels en m'n oma oppikken om vervolgens zo snel mogelijk naar Schiphol te rijden. Met een beetje geluk zijn we daar om 8 uur, tijd genoeg aangezien ik vlieg om 10:30. Ik stap over in Londen Heathrow vanwaar het nog 10-11 uur vliegen is naar San Francisco.

British Airways Boeing 747
Voor de volgers, hieronder mijn vluchtgegevens:
Amsterdam - London Heathrow BA0429
10:30 - 10:45 (1:15) - Airbus A319 stoel 10A

London Heathrow - San Francisco Int'l BA0287
14:00 - 16:45 (10:45) - Boeing 747 stoel 49K (aankomst 01:45 Nederlandse tijd)

En voor degenen die willen weten waar ik me morgen bevind: hier kun je zien waar in de lucht vlucht BA0287 hangt.

Ik zal in San Francisco verblijven bij de Callahans in The Sunset, een wijk aan de westkant van de stad. De Callahans wonen één blok van de Grote Oceaan en hebben een goede verbinding met downtown San Francisco, heel erg leuk en handig!
Het huishouden bestaat uit de gepensioneerde Mary en Michael, hun dochter Eileen en hun kleindochter Meaghan die mijn leeftijd heeft.

The Sunset
Na wat korte e-mails in de afgelopen maanden te hebben verstuurd, heb ik gisteren voor de eerste keer naar m'n gastgezin in San Francisco gebeld. Sinds gisteravond ben ik dus nog enthousiaster om te vertrekken, mede dankzij het Amerikaanse enthousiasme van de Callahans.

Er zullen vandaag nog vast en zeker heel veel dingen me te binnen schieten die ik nog moet doen en dat zal vast en zeker de nodige stress opleveren, maar als ik morgen wakker word ga ik in alle rust vertrekken en genieten van mijn welverdiende vakantie!

Derk

''The journey not the arrival matters'' - T.S. Eliot

5 opmerkingen:

  1. Wat spannend dat je morgen vertrekt Derk!
    Ik wens je een goede reis en hoop dat je een fantastische tijd in San Francisco zult hebben. Ik ga je volgen op je blog.

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat alle voorbereidingen goed gaan en dat de familie zo enthousiast is! Nu nog maar één nachtje slapen voordat je aan een reis begint waar je zoooooooooo lang naar uitgekeken hebt! Wij zullen je op de voet volgen en denken aan je als je aan het vliegen bent!
    Kus van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!
    Een hele goeie en fijne reis en vanuit de auto zal ik naar elk vliegtuig zwaaien dat voorbij vliegt! ;) (ook al vlieg je de hele andere kant op)

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je een heel goede reis naar San Francisco. Het is een geweldige stad!

    Ook ik ga je volgen. Heel veel plezier!

    Groetjes,

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar gaat'ie dan Derk. Op naar de USA!!! Natuurlijk volgen we je en wensen we je heel veel plezier. Geniet er van en kom gezond weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen