dinsdag 2 augustus 2011

Round trip across the ocean

Mijn lessen voor vandaag zijn afgelopen en ik heb alleen voor vanavond iets gepland. Vanavond ga ik iets drinken met klasgenoten uit Zwitserland en Korea die morgen verder gaan reizen en dus The City (The City is San Francisco, the city is New York) verlaten, tijd dus om jullie op de hoogte te brengen van alles wat nog komen gaat! Een korte planning voor jullie volgt, ondertussen drink ik een Grande Frappuccino Java Chip van de Starbucks.

Virgin America's populaire cabine
Mijn rondreis gaat dit weekend pas eigenlijk echt beginnen, want dan is het mijn beurt om The City te verlaten. De planning is om zaterdag naar Los Angeles te vliegen en daar voor één nacht te verblijven. Ik ben nu in de buurt van L.A. (''maar'' 600 kilometer) en ben benieuwd hoe die stad eruit ziet, vooral vanuit de lucht! De daling boven de stad schijnt spectaculaire uitzichten te geven, zie hier voor een voorproefje. Los Angeles kent een kleine 18 miljoen inwoners en is 84,490 vierkante kilometers groot. Als vliegtuigfanaat zag ik dit ook als de kans om te vliegen met Virgin America. Virgin America is een jonge San Franciscaanse luchtvaartmaatschappij die al heel wat prijzen in de wacht heeft gesleept voor o.a. ''best domestic airline'' en ''best travel innovatie''. Op de foto is hun moodlight-cabin te zien, waar tref je dit nog meer aan?



Afgelopen zondag bezocht ik de hippiewijk Haight Ashbury
San Francisco Police Department zet de straten af voor de SF Marathon



Lunchen in de Cheesecake Factory,
waar de salades gigantisch zijn
Ik blijf voor één dag in Los Angeles: aangezien ik geen auto kan huren kan ik eigenlijk geen kant op daar. Misschien dat ik het beroemde Venice Beach bezoek, de weersvoorspelling geven immers 35> graden celcius aan voor zaterdag - ik hoop dat mee terug te kunnen nemen naar Nederland te nemen! Aanstaande zondag vlieg ik vervolgens met American Airlines naar Washington D.C. waar ik voor drie nachten zal verblijven. In de vijf uur-durende vlucht vlieg ik het continent over van de Grote oceaan naar de Atlantische oceaan. Ik verblijf in DC, wat staat voor District of Columbia, bij David en Deborah Yaffe met wie ik in contact ben geraakt via Henry en Hanneke (vrienden van mijn ouders). David en Deborah komen me op Dulles airport ophalen en wonen in Arlington, VA - een perfecte locatie dicht bij het centrum!
Na de e-mailcorrespondenties kijk ik er naar uit om ze uiteindelijk te ontmoeten.

Een foto vanaf het bekende
Alamo Square met de beroemde
''Painted Ladies'' op de achtergrond
Drie dagen later, op woensdag 10 augustus, pak ik de trein naar New York. Ik kom op donderdag aan in New York want tussendoor overnacht ik in Philadelphia, waar ik tevens in één lange dag ga proberen om zoveel mogelijk van de stad te zien. Mijn reis sluit ik af met 6 nachten in the city. New York heeft meer energie en is een stuk groter dan San Francisco, ik ben benieuwd hoe groot het verschil straks echt gaat zijn als ik er na twee kleine jaren weer terug ben. Nu ik dit schrijf ben ik in gedachten alweer op Times Square en aan het lopen op Fifth Avenue. Ik heb vlak voor vertrek naar de USA thuis nog een dagtrip naar Boston geboekt vanuit New York. Op zondagavond 14 augustus vertrek ik per bus naar Boston waar ik in de ochtend aankom en vanwaar ik in de avond met jetBlue terug vlieg naar New York.

En die terugreis naar Nederland.. ik bespaar het mezelf om daar over te schrijven, maar ik ben weer thuis op donderdag 18 augustus.

Derk

8 opmerkingen:

  1. Goh Derk, wat gaat de tijd snel, maar je benut hem wel ten volle, bewondering voor de levenslust! Leuk om je verhalen te lezen. Nog heel veel fun daar. Ingrid1958 (forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha..ja bespaar je het verhaal van de terugreis naar Nederland maar! Dat is pas rond de 18e! Nu nog lekker genieten van alles wat je meemaakt en nog mee gaat maken, want wow..wat ga je nog veel reizen en ontdekken de komende weken!
    Wel goed op jezelf blijven passen en voorzichtig doen alsjeblieft, dankjewel :)
    Wij genieten op een afstandje met je mee bro!
    Groetjes aan je gastfamilie en 'profite a fond' van je laatste dagen in The City!
    Kus van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Derk! nog heel veel plezier gewenst tijdens je laatste dagen in San Francisco! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.. aangezien ik twee weken terug in dezelfde positie zat ;) . Het is jammer om Sf alweer te moeten verlaten, maar je hebt nu iig een plek om naar terug te keren, naar mijn mening een van de beste dingen van reizen ;) . Ohja, en NYC is natuurlijk de 'echte THE CITY. Niets dat dat topt ;) .

    Chris.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Derk,
    wat volgen je blogs elkaar snel op! Je hebt ook heel wat te vertellen, wat je allemaal wel niet meemaakt, zeg! Je houdt waarschijnlijk geen tijd over om te slapen. Wat een ervaringen, wat een land en wat een mensen. Nog een paar dagen en dan naar LA en NYC. en de 18de, oh dat duurt nog zoooo lang! Groetjes van ons en Geniet ze, Ha & He.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Derk,

    Leuk om te lezen allemaal! Alleen één klein verbeterpuntje: je onderschrift bij je laatste fotootje zegt "Pinked Ladies": hoewel ze héél soms wel worden aangeduid met de "Pink Ladies" is de meest gebruikelijke naam de "Painted Ladies"...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Derk,

    Het is inderdaad leuk om je blogs te lezen. Je maakt wel optimaal gebruik van je tijd in de VS. Geniet van de komende dagen, je gaat nog genoeg leuke dingen doen. Veel plezier! Je moet het allemaal snel genoeg missen. :-)

    Groeten,
    Gary (Vnix)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oja pinked, painted.. ik bedoelde painted maar haalde de woorden door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, ik ben weer helemaal bij! Echt tof joh, je maakt me echt enthousiast met je mooie verhalen! En ik blijf erbij dat het eerste "treinreis" verhaal de mooiste is tot nu toe!

    Iris

    BeantwoordenVerwijderen